Wandelcircuits downloaden

Afstand
Duur
Reset Filters

La Hé des pourceaux (Commune DURBUY)

blur-effect

Uittreksel van de IGN kaart met 21 wandelingen van de gemeente Durbuy te koop: marando.be/catalog/index/view/id/196/lang/nl Wandeling 13/21 – Hé des pourceaux –3,9 km – rode ruit Vertrekpunt : Col du Rideux, voor de richtingaanwijzer – mogelijke verbindingen: n°10 « Circuits des Pierres de Légendes » ; n°12 (blauw) "Al Coro » en n°5 van de kaart Erezée-Manhay « Sous le Bois » U kiest rechtover de richtingaanwijzer, een brede verharde bosweg in een beukenbos waar u ook enkele wilde kerselaars treft. De weg loopt verder tussen afwisselend gewone dennen en loofbomen ‘eiken, lijsterbessen, berken, beuken… De weg daalt zachtjes af. Bij de “T”-splitsing loopt u naar rechts. Na een korte daling kiest u bij een “Y” de linkertak. U daalt verder tussen moerbeistruiken en varens. Aan de voet van de weg loopt u verder rechtdoor en begint aan een klim die almaar steiler wordt. Na een korte, vlakke weg begint u rechtdoor af te dalen. De weg loopt tussen de weiden. Mooi uitzicht op de heuveltoppen van de overkant van het dal van de Aisne: Ozo, Izier, de groeve, het domein van Hottemme, de antenne van Tohogne, Herbet en zelfs in de verte, de rook van de centrale van Tihange… Als u bij de varkensstal komt, loopt u rechtdoor op de asfaltroute tot aan een “T”-splitsing, waar u links afslaat. De verharde weg klimt steil naar boven. U gaat dan naar rechts in het bos en blijft op de hoofdweg die naar rechts draait. Talrijke blauwe bessen, braamstruiken en varens. Enkele grove dennen en enkele puddingrotsblokken (zie wandeling n°10). U loopt vervolgens door een mooi beukenbos. Laat twee wegen die rechts afdalen naar het dorp voor wat ze zijn en loop terug naar boven in het beukenbos. Opgepast : steile klim! U keert terug naar de asfaltroute en kiest naar links naar uw vertrekpunt.

Aanvullende informatie

KADASTRALE PAKKETTEN

ICAO-LUCHTVAARTKAART

KAART 1950 / IGN

KAART VAN DE GENERALE STAF (1820-1866)