Wandelcircuits downloaden

Afstand
Duur
Reset Filters

Les Fonds Wenin (Commune DURBUY)

blur-effect

Uittreksel van de IGN kaart met 21 wandelingen van de gemeente Durbuy te koop voor de prijs van 10,00€ (7,00€+3,00€ verzendingskosten) en te storten op de rekeningCBC BE 43 7326 6137 0101-BIC:CREGBEBB- Maison du Tourisme du Pays d’Ourthe & Aisne – met de mededeling: Kaart Durby1/25 Wandeling n° 09/21 – Fond Wénin – 5,8 km – geel kruis (2) Vertrekpunt : Wéris , musée des Mégalithes – Mogelijke verbindingen : n°6 « Famenne » ; n°19 « Hottemme » ; n°13 (RSI Erezée) « Refuge » WERIS : zie wandeling n°8 De wandeling start op dezelfde wijze als n°8 tot aan de “T”-spliting na de dolmen d’Oppagne (zie vorige bladzijde): Bij de “T”-spliting gaat u naar rechts, en enkele meters hoger gaat u bij de “Y”-spliting naar links. Ook hier kan een kleine omweg naar rechts u tot de ontdekking leiden van drie menhirs d’Oppagne : in het gehucht Bouchaimont, ze werden in 1906 opgegraven en verplaatst ( een van de drie werd dan ook gebroken tijdens het vervoer en werd vastgemetseld). U keert op uw stappen terug en zet de wandeling n° 9 verder. Bij het volgende kruispunt: naar links (GR). Mooie weg en onderbos. Net bij het einde van de weg, vooraleer u op de asfaltroute van Oppagne belandt, kiest u de baan die links naar omhoog klimt en al snel een verharde weg wordt tussen groene hagen en weiland. Laat een volgende weg naar rechts liggen. U loopt verder rechtdoor en de weg wordt dan asfaltweg. Bij de “T”-splitsing gaat u naar links. Verder kiest u snel naar links een verharde weg afgezet met groene hagen. Bij de “T”-splitsing kiest u naar rechts om de N841 te bereiken. Daar loopt u naar links en kiest wat verderop rechts een aardeweg. Mooi panoramisch uitzicht. In de lente zijn de akkers afgezet met boterbloemen, ereprijs, lathyrus …Bij de twee volgende kruispunten loopt u verder rechtdoor. Weg afgezet met groene hagen: hazelaars, wilde rozelaars… U keert terug naar het dorp. U loopt rechtdoor, ook bij het volgende kruispunt van de rue des Dolmens. U komt terug bij uw vertrekpunt aan het Musée des Mégalithes, waar u de meest recente archeologische informatie opwacht betreffende prehistorische culturen. U kunt er ook uw dorst lessen met een lekker Dolmenius bier. Op het kerkplein organiseert het Centre d’exposition ieder jaar een nieuwe tentoonstelling rond een bepaald thema.

Aanvullende informatie

KADASTRALE PAKKETTEN

ICAO-LUCHTVAARTKAART

KAART 1950 / IGN

KAART VAN DE GENERALE STAF (1820-1866)