Wandelcircuits downloaden

Afstand
Duur
Reset Filters

Les pierres de légendes ( 2 ) (Commune DURBUY)

blur-effect

Uittreksel van de IGN kaart met 21 wandelingen van de gemeente Durbuy te koop: marando.be/catalog/index/view/id/196/lang/nl Wandeling n°11/21 – Tocht van de legende-stenen – 5 km –groen kruis Vertrekpunt : Wéris, musée des mégalithes – hoogteverschil : 300 tot 350 Mogelijke verbindingen : n°12 « Al basse hé » WERIS :zie wandeling n°8 Deze wandeling volgt hetzelfde traject als wandeling n°10 tot aan het kruispunt voorbij de ‘Lit du Diable’. U komt voorbij het bed van de duivel of Lit du diable, een blok van 2,40 m x 1,40 m en 60 cm dik in de vorm van een wieg waar de hele legende rond draait en de naam van de steen verklaart (zie Gids p. 161). Verder bij de “T”-splitsing dient u naar rechts te gaan. Aanplanting van beuken op uw rechterkant: de weg klimt langzaam naar omhoog. Grote weide links. De weg loopt verder door een groot sparrenbos. Bij het kruispunt (piek van de wandeling) kiest u naar rechts in de richting van de « groeve ». U daalt lichtjes af. Rechts, enkele grove dennen. Nieuw sparrenbos met enkele hoge douglas-dennen (bij het verfrommelen van de naalden verspreidt zich een citroengeur). Door de openingen in het bos : mooi uitzicht op de heuveltoppen van Barvaux. Loop verder op de brede bosweg en laat achtereenvolgens een weg links en een weg rechts voor wat ze zijn tot u terug bij de asfaltroute komt. U steekt die baan over en loopt verder rechtdoor (bank onder een eik ). De weg loopt verder tussen naald- en loofbomen. U laat de GR die rechts afdaalt liggen. Let op enkele zwarte en grove dennen en enkele grote lijsterbessen. Bij het volgende kruispunt kiest u naar rechts de weg die terug naar het dorp afdaalt. Op uw linkerkant treft u een houten kruisbeeld en rechts een kapel in baksteen en natuursteen. U kiest de Rue des Combattants (zie wandeling n°10) en komt terug bij uw vertrekpunt voor het Musée des Mégalithes.

Aanvullende informatie

KADASTRALE PAKKETTEN

ICAO-LUCHTVAARTKAART

KAART 1950 / IGN

KAART VAN DE GENERALE STAF (1820-1866)